استخر و سونا

Pool and sauna
_

استخر و سونا 

استخر ها معمولا در طبقه زیرین ساختمان ها یا فضای باز خانه های ویلایی ساخته می شوند که مکانی جهت تفریح،ورزش و آرامش ذهن هستند.از این رو استفاده از مصالح مرغوب  در فضاسازی آن ها اهمین بسزایی دارد.امروزه به دلیل استفاده و توجه بیشتر مردم به این فضاها بیشتر نیز مورد استفاده قرار میگیرد و از حالت تزئینی قدیم به حالت کاربردی در این زمان تبدیل شده است.استفاده از انواع چوب در فضاسازی استخرهای سرپوشیده و روباز امری اجتناب ناپذیر است.کفسازی لبه دور استخرها علاوه بر زیبایی جنبه امنیتی نیز دارد(به دلیل ایجاد اصطکاک بین کف پا و سطح چوب) و از سر خوردن و افتادن در لبه استخرها جلوگیری می کند.

از بهترین نمونه های انواع چوب که می توان از آن در طراحی فضای استخرهای سرپوشیده و روباز استفاده کرد،چوب ترمو و چوب پلاست است که در طرح ها و رنگ های مختلف قابل تولید و استفاده می باشد.

سونا که به آن گرم خانه نیز گفته می شود و در دو نوع خشک و تر ساخته می شود، اتاق کوچکی از جنس چوب با دمایی کنترل شده است که جهت استراحت ذهن، آرامش خیال و تجدید قوا مورد استفاده قرار می گیرد. علت استفاده از چوب بهره گیری از هوای گرم به شکل خشک یا مرطوب می باشد.

با توجه به این امر که چوب سونا به طور دائمی در معرض رطوبت و حرارت قرار دارد  بنابراین می بایست چوبی مقاوم در برابر رطوبت باشد و از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد.

Pool and sauna
_

استخر و سونا 

از چوب هایی که می توان برای سونا مورد استفاده قرار داد علاوه بر ترمو وود که چوبی اشباع شده می باشد،چوب پلاست نیز گزینه بسیار خوبی خواهد بود.چوب پلاست به دلیل ثبات ابعادی،عدم تغییر رنگ،تاثیر ناپذیر بودن در مقابل رطوبت دائمی،عدم نفوذ انواع کپک و قارچ در لایه های زیرین و رویی به مرور زمان وعدم پوسیدگی جزء گزینه های بسیار مطلوب جهت پوشش اطراف استخر و سونا می باشد.

پروسه و فرآوری اصلاح حرارتی چوب به گونه ای می باشد که رطوبت چوب به طور چشمگیری کاهش می یابد بنابراین دچار حمله ی قارچ ها نمی گردد و از حیث بهداشت در درجه کیفی بالایی قرار خواهد گرفت و برای استفاده و کاربرد در سونا بسیار مناسب است،همچنین ترمو وود و چوب پلاست در صورت تماس با بدن و پوست انسان ضرری پیش نخواهند آورد.

چوب پلاست از حیث مقاومت بسیار مستحکم بوده و به دلیل سند و امباس و شیار سطح روی آن برای استفاده در اطراف استخر مانند سایر مصالح مورد استفاده کفسازی لیز  و خطر آفرین نمی باشد.

این محصول با رنگ بندی متنوع،طرح های زیبا و تنوع ابعاد تولیدی بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته و درچند سال های  اخیر جزء گزینه های بسیار پر طرفدار و مورد استفاده در میان مجریان بوده است.

استخر و سونا

استخر و سونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.